Parní lokomotiva a pestrý program byly největším lákadlem

TISKOVÁ ZPRÁVA

České Budějovice, 2. října 2013

Již podruhé se v sobotu 28. září 2013 uskutečnil Den otevřených dveří v českobudějovické teplárně v areálu firmy na Novohradské ulici. Teplárna nabídla návštěvníkům možnost prohlédnout si zblízka vlastní technologické zázemí a ukázala tak zajímavé výrobní prostory, které jsou po většinu roku z provozních důvodů nedostupné. Všichni zájemci se tak měli možnost seznámit s principy kombinované výroby tepla a elektřiny, rozvody tepla v krajském městě a prohlédnout si i další provozy teplárny.

Největším lákadlem pro rodiny s dětmi i pro fandy techniky byla bezesporu kyvadlová doprava parní lokomotivou s dobovými vagóny mezi českobudějovickým nádražím, depem ČD a vlečkou teplárny. “Společná akce Den otevřených dveří se vydařila, počasí přálo, návštěvnost u nás a jak jsem viděl i u vás byla dobrá. Zájem byl tak velký, že „parnička“ nestačila vše odvozit a tak nastoupila na výpomoc i Regionova,” uvedl Ing. Ladislav Matoušek, zástupce společnosti ČD Cargo. Celkový zájem a účast byla nakonec největším a nejpříjemnějším překvapením dne. Dle odhadů akci navštívilo téměř dva tisíce návštěvníků. Nahrálo tomu i slunečné počasí a možnost nepřijít do teplárny po svých.

Jednotlivými prohlídkami prošlo více než šest set padesát návštěvníků. Zároveň si přes šest stovek dětí zahrálo a zasoutěžilo. Ty starší vyplňovaly kvíz s otázkami, mladší měly například možnost vyrobit si vlastní odznak. Na všechny pak čekaly zajímavé soutěže o pěkné ceny. To vše za zvuku doprovodných kapel.

Součástí zábavného programu byla i ukázka výjezdového vozu Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje nebo bojového umění. K vidění byl i přistavený historický trolejbus. Za pozornost rozhodně stála prohlídka Muzea energetiky, která byla letos také novinkou. Díky společnosti E.ON bylo možno vyzkoušet například vozítka segway či elektrickou koloběžku.

“Den tak nabídl spoustu akcí, a kdo do teplárny přišel, nemohl ho považovat za ztracený nebo promarněný. A dle ohlasu návštěvníků si především milovníci a obdivovatelé techniky a technických zařízení přišli rozhodně na své. Je to pro nás velký závazek a motivace do dalších let,“ uvedla Kamila Kolbová, referentka vnitřní a vnější komunikace a marketingu.